søndag 19. juni 2016

Jewelery Box to the Young Woman

Hei Igjen :-)

I dag titter jeg innom bloggen min fordi jeg har en ny bloggpost for Maja Design. En enkel boks til en ung kvinne som skal konfirmeres.


 Today I stop by my blog because I have a new blog post for Maja Design. A simple box to a young woman who is to be confirmed.

  

 

Til denne boksen har jeg brukt ark fra 
Maja Design sin kolleksjon Ska Vi Ta En Fika

De arkene jeg har brukt er:
Kladdkaka, Kärleksmums, Söders Höjder og Mandelkaka


 For this box I have used sheets from a Maja Design collection  called for Ska Vi Ta En Fika 

The sheets I have used are :
Kladdkaka, Kärleksmums, Söders Höjder and Mandelkaka.

Fika-P 


Jeg har plassert mønsterarkene direkte på boksen og festet dem med dobbelsidig tape. Punchen som jeg har brukt er fra Martha Stewart og heter Eyelet Lace.

Jeg lager ofte bokser der jeg bruker metal føtter i sølv å derfor finner du det på denne boksen også. På den nederste kanten har jeg limet fast en sølv lenke, som går hele veien rundt boksen. På lokket har jeg brukt wood fra Wychinka, disse har jeg embosset med hvitt embossing pulver fra Ranger.
 De tre halvperlene på boksen er laget med Nuvo Crystal pearls, fargene jeg har brukt er Oyster Gray, Ivory Seashell og Wisteria.


I placed the pattern sheets directly on the box and put them on with double sided tape. The punch that I've used is from Martha Stewart and called Eyelet Lace. 

I often create boxes that I use metal feet in silver, and yes it is on this box too. At the bottom edge, I glue on a silver chain, which runs all the way around the box. On the lid I have used wood from Wychinka, these I have embossed with white embossing powder from Ranger. The three half pearls that you find on the side of the box are made with Nuvo Crystal pearls, the colors I have used are Oyster Gray, Ivory Seashell and Wisteria.

 


På baksiden av boksen er detaljene omtrent like som på de andre sidene, unntaket er at jeg har ikke halvperler på siden og wooden fra Wychinka er mindre enn de som er på fremsiden.


 On the back of the box are the details about the same as on the other sides, the exception is that I have not pearls on the side and the wood from Wychinka are smaller than those at the front.



På toppen av boksen finner du de store detaljene.
Det jeg har gjort er at jeg har brukt en rund boks og dekt lokk og bunn med mønsterark og sølvlenken med diamanter på. Disse har jeg limet fast litt oppå hverandre.


 On top of the box you will find the big details. 
 What I 've done is I 've spent a round box and covered the lid and the bottom with patterned sheets and silver chain with diamonds. These I have glue little bit on the top of each other.

 


På midten av de to sirklene har jeg plassert masse blomster i hvitt og ulike lilla toner. Under blomsterne har jeg brukt osteklut for en ekstra effekt. Dette kan man gjøre på uansett type prosjekt du lager, hvis du vill ungå grønne blader og for at det ikke skal se så nakent ut. Blomsterne er fra Wild Orchids.


 At the center of the two circles I have placed a lot of flowers in white and alot in various purple tones. Under the flowers I have used some cheese cloth for an extra effect. This can be done on any type of project you create, if you dont whant to use leaves under the flowers, use some cheese cloth instead. 
The flowers are from Wild Orchids.

 




På den ene sirkelen står det ett navn, Maren. Maren er jenta som har fått denne boksen på Konfirmasjons dagen.

  
On one of the circles, you can see the name Maren. Maren is the girl this box is made too.




Bokstavene jeg har brukt er fra Prima og jeg har gjort dem lysere med Wink of Stella Bruch White.

  
The letters I have used are from Prima and I made them brighter with Wink of Stella Bruch White.

 



Åpner man boksen, er jeg sikker på at Maren får plass til alle smykkene hun fikk på dagen sin <3


 If you Opens the box, I'm sure Maren can fit all the jewelry she gon on her special day <3



    
 SiljeKristin-sign

1 kommentar:

Thank you for your kind comments. I love reading them and they make my heart sing <3