søndag 5. juni 2016

See the World in My Favorite Car

God dag alle sammen, har dere hat en flott helg?  :-)

Helgen min har vært topp, jeg har hjulpet en venninne med å lage bordkort, dekorert små og store lys til de sene natte timer. Men i dag er en ny dag, å den skal nytes sammen med familien.

I dag titter jeg innom bloggen min med ett nytt prosjekt laget med mønsterark fra Maja Design. En ting jeg liker veldig godt, er å lage noe jeg aldri før har gjort, å denne gangen har jeg virkelig gått utenfor min komfortsone. 

Jeg har laget en LO, en som er 8x8 ved å lage rammen / platen selv av tykk cardstock. Dette har jeg gjort ved å skjære ut to firkanter som er 8x8 og limet sammen, så har jeg kuttet ut to firkanter med hull i for å plassere oppå. Alle sidene og kantene er dekorert med mønsterark, svertet med Distress Ink Ground Espresso. I hjørnene er det gammle nagler som er limet fast og teksten "See the World - Live Everyday" nede på rammen er Rub Ons fra Tim Holtz.


My weekend has been great, I've helped a friend with making place cards, decorated small and large candles to the late night hours. But today is a new day and this day I whant to spend with my family.

Today I have a new project made with paper from Maja Design. One thing I really like is to make something I've never done before and this time I have really gone beyond my comfort zone.

I have made a LO, one that is 8x8 by build the frame / plate with thick cardstock. This I have done by cutting out two squares that are 8x8 and glue them together, then I cut out two squares with holes in and glue on the top. All the sides and edges are decorated with patterned paper, I used Distress Ink Ground Espresso for the inking. In the corners there are old spikes and the text "See the World - Live Everyday " on the bottom of the frame is Rub Ons from Tim Holtz.



Jeg har lenge hat lyst til å lage ett litt røft prosjekt med de røffe arkene fra den nye kolleksjonen Vintage Romance. Arkene jeg har brukt er: 

Forget Me Not, Wedding Day, Honeymoon frem og bakside og motivet er hentet fra Ephemera. 

 
I have in a long time wanted to make one little rough project with the rough sheets from the new collection Vintage Romance. The sheets I've used is:

Forget Me Not, Wedding Day, Honeymoon forward and back side and the images is taken from ephemera.
 
Vintage-Romance-P


Arkene som jeg har brukt under motivet, har jeg revet av kantene på, for å så sverte dem. Motivet er bygget opp av 3D puter. 


The sheets that I have used under the images, I have torn the edges, befor I them. The design is build ​​up with 3D foam pads.

 



Når jeg laget LO'en, bestemte jeg meg for å prøve å få mange ulike detaljer, men som passet sammen. I det nederste hjørnet har jeg to ulike wood fra Wycinanka, den ene er en hånd som jeg har embosset med Distress Embossing Powder - Walnut Stain, Ranger Embossing Powder Black og Guld. Den andre jeg har brukt er ett hjul som er embosset med Aged Copper fra Stampendous.

De andre detaljene er en papir hat som jeg har klippet ut fra arket som heter He's my Man. På det samme arket er det også en liten sløyfe, så isteden for å bruke den av papir lagde jeg en i brunt bånd. 

Under detaljene er det en rusten metal skive og ved siden av er det mørk brun hyssing som ligger under motivet.


When I made the LayOut, I decided to try to get many different details, but would work well together. In the bottom corner, I have two different wood from Wycinanka, one is a hand that I have embossed with Distress Embossing Powder - Walnut Stain, Ranger Embossing Powder Black and some Gold powder. The other wood I 've used is one wheel that is embossed with Aged Copper from Stampendous. 

The other details are a paper hat that I've clipped from the paper called He 's my Man. On the same sheet is also a small bow, so instead of using the one in paper I created one in brown ribbon.

Under the details there is a rusty metal plate and beside it, there is a dark brown twine under the Images.

 


Øverst i hjørnet til høyre har jeg små nagler, skive av rust , metal i fra Prima som er embosset med Walnut Stain fra Distress og Embossing pulver i guld. Her ser dere mer av den tråden som ligger under motivet og bilene som er på siden.

 
In the top corner to the right, I have small spikes, rusty metal plate, metal from Prima which is embossed with Walnut Stain from Distress and Gold Embossing Powder. Here you can see more of the thread, which is under images and the cars that are on the side.

 


På den andre siden igjen er det mange flere detaljer. Her har jeg brukt innmaten til en klokke, vintage biler, metal fra Prima, en stor skive med rust, nagler og den svarte pilen er Rub Ons fra Tim Holtz.


On the other side again, there are many more details. I have used the inside of a clock, vintage cars, metal from Prima, a large plate with rust, spikes and the black arrow is Rub Ons from Tim Holtz.



På flere steder har jeg laget små vimpler som jeg har plassert i store sprekker, under og over motivet jeg har brukt, kun for å tilføre noe ekstra. I tillegg til den store pilen, har jeg også brukt en mindre pil.

 
On several places I've created small pennants that I have placed in large cracks, under and over the images, I've did that just to add something extra. In addition to the large arrow, I have also used a smaller arrow.

 


Ideen bak denne LO'en er å gripe sjansen mens man har den, utnytte mulighetene mens man er ung og før klokken stikker fra deg. Å ikke minst ha det gøy på ferden, møte mennesker, ta en sjanse etter sjanse og dele øyeblikkene med de eller den du er glad i. Vi lever bare en gang, hvorfor ikke utnytte dagene maksimalt, så lenge vi kan gjøre det ? :-) Med andre ord, dette er LO'en du gir til noen du er veldig glad i og som du har opplev verden med. Å det er vel en liten fordel at han liker biler ;-)


The idea behind this LayOut is to take the opportunity while you have it, take advantage of the opportunities while you are young and before the clock getting away from you. Not least have fun on the journey, meet new people, take a chance after chance and share the moments with those  you love. We only live once, why not explor the days to maximum, as long as we can do it? :-) In other words, this LO you give to someone you like alot and the one you have experience the world with.

 


SiljeKristin-sign


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Thank you for your kind comments. I love reading them and they make my heart sing <3