mandag 24. oktober 2016

Step by Step - Stamps on Paper Bags

Heia Dere :-) 

Så koselig at dere ville stikke innom bloggen min i dag :-) 

Jeg har i dag tenkt å dele ett prosjekt med dere som jeg har laget for Wycinanka <3 Denne gangen så hadde jeg tenkt å vise dere hvordan dere enkelt kan bruke stemplene fra Wycinanka med Embossing pulver på brune papirposer :-) En liten steg for steg forklaring :-) 


So nice that you would stop by my blog today :-) 

Today I want to share a project with you that I've made for Wycinanka <3 This time I had the intention to show you how you can easily use the stamps from Wycinanka with Embossing powder on brown paper bags :-) A small step by step explanation :-)



Til disse posene har jeg brukt mønsterark fra Maja Design, sin kolleksjon Home for the Holidays. Arkene jeg har brukt er A Real Fellow, Brought you a Gift og Never to Old.


For these bags I've used paper from Maja Design, the Home for the Holidays collection. The sheets I've used is A Real Fellow, Brought you a Gift and Never to Old.





Forklaringen står under vært bilde :-) 

The explanation is under each picture :-)


STEP ONE:

 

Jeg starter med å finne fram det jeg trenger. 
Her har jeg Hvitt emboosing pulver fra Ranger, VersaMark vannmerke stempelpute, papirposer og selvsakt stempler fra Wycinanka.

Flere av stemplene til Wycinanka finner du HER i nettbutikken deres, her er det mye fint å velge i :-) 


I start to find what I need. 
Here I have White emboosing powder from Ranger, VersaMark watermark ink pad, paper bags and of course stamps from Wycinanka. 

All of the stamps from Wycinanka can be found HERE in the online shop, here you have alot to choose with :-)
 

STEP TWO:

 

Jeg har brukt ett stempel til vær papirpose. Det som er så kjekt med de runde stemplene til Wycinanka er at det er håndtak på dem, noe som gjør at de er super enkle å bruke. 


I have used one different stamp on each paper bag. What I LOVE with the round stamps from Wycinanka is that there are handles on them, it's make them super easy to use.


STEP TREE:

 

Jeg trykker stemplet ned i stempelputen fra VersaMark og så på selve papirposen der jeg vil at mønstret skal være.  


I press the stamp down into the pad from VersaMark and then on the paper bag where I want the pattern to be.


STEP FOUR:

 

Så har jeg embossing pulveret over, rister det som er overflødig av.
Da sitter du igjen med ett hvitt mønster, slik som på bildet. 


Then I have the embossing powder over, shake the excess off. 
Then you're left with a white pattern, as on the image.
 

STEP FIVE:

 

Til slutt bruker du varmepistolen og smelter pulveret. Da får du ett hvitt herlig mønster som passer til den brune papirposen.  


Finally, use the heat gun and melt the powder. Then you left with one white lovely pattern that fits the brown paper bag.


DONE:
Det som gjenstår nå er å pynte posene, jeg valgte å pynte to av dem. 

What remains now is to decorate the bags, I decided to decorate two of them.

 


Jeg har laget vimpler av mønsterarkene fra Maja Design, disse har jeg bygget opp med 3D puter på papirposen.

Jeg har så brukt det samme Embossing Pulveret fra Ranger og stempelputen for å gjøre Shipboardsen hvit. På fremsiden av posene har jeg festet en julekrans som kommer fra Christmas Nostalgy serien til Wycinanka, mens julekulen med stjernen er fra Decor kolleksjonen

Som en liten ekstra detalje har jeg festet en rød liten bjelle i kulen med en hvit sløyfe laget med woks tråd. 


I've made pennants of the pattern sheets from Maja Design, these I have built up with 3D foam pads on the paper bags. 

I then used the same Embossing powder from Ranger and ink pad to make the Shipboards white. On the front of the bags I have attached a Christmas wreath that comes from Christmas Nostalgy series from Wycinanka while the Christmas ball with the star is from the Decor collection. 

As a little extra detail, I have attached a red little bell in the Christmas ball with a white bow made of with woks thread.

 


På baksiden av posene har jeg laget meg ett eget lukke system med knapper som er festet i selve posen. Her kan du også se snøkrystalene som er på baksiden av  posene.

Inni posene vil dere finne mange sjokolade hjerter som venter på å bli spist opp <3 


On the back of the bags I've created me an own closing system with buttons that are attached to the bag. You can also see the snowflakes which is at the back side of the bags. 

Inside the bags you will find many chocolate hearts waiting to be eaten up <3



Ønsker dere en fortsatt fin og flott start på uken :-) 

I wish you continued good and great start on this week :-)


 



Dette prosjektet er med på disse utfordringene:
This project are in these challenges:

Kreativ Scrappen 
#10 Shipboard 

4 kommentarer:

  1. Sååå fine og herlig tutorial, som du har lavet. Meget nem at følge og forstå selv for helt nye tror jeg.

    SvarSlett
  2. Flott tutorial..takk for du deler!!;)

    SvarSlett
  3. What a lovely way to give a little surprise.

    SvarSlett

Thank you for your kind comments. I love reading them and they make my heart sing <3