søndag 6. november 2016

Dishcloths as Christmas Gift

Hei Alle Sammen :-)

I dag er det min tur til å inspirere dere med ett prosjekt som er laget med nydelige mønsterark fra Maja Design. 

Jeg er fortiden i fullgang med å lage og ordne julegavene mine, som jeg skal gi til venner og familie. En av de tingene jeg lager, er at jeg strikker oppvaskkluter i ulike mønstre som jeg finner på selv. De første 3 oppvaskklutene jeg strikket var i nydelige høstfarger, så jeg bestemte meg for å lage et ettui som jeg kan ha rundt disse klutene mine :-)
  

Today it is my turn to inspire you with a project created with gorgeous paper from Maja Design. 

In these days I am in full swing to create and arrange my Christmas  presents, which I will give to friends and family. One of the things I'm making is that I knit dishcloths in different patterns that I find on my own. The first three dishcloths I knitted was in gorgeous autumn colors, so I decided to create a cover that I can have around these cloths :-)

 


Til denne julegaven har jeg hentet ulike mønsterark fra Maja Design sin kolleksjon Walking in the Forest. For meg var dette ett naturlig valg, siden tuene mine er strikket i høstlige toner. Jeg har brukt 3 ulike ark: The Colours of Fall, Autumn in the Air og When Leaves are Falling.


For this Christmas gift I have taken various paper from Maja Design collection Walking in the Forest. For me this was a natural choice, since the I knitted in autumn tones. I've used 3 different sheets: The Colours of Fall, Autumn in the Air and When Leaves are Falling.

 


Det jeg har gjort er at jeg har brettet sammen klutene i samme størrelse, så kuttet jeg opp strimlene i de aktuelle mønsterarkene og festet dem på baksiden med dobbelsidig tape. 

  
What I've done is I've folded the cloths in the same size, then I cut up strips in the current pattern sheets and put them together on the back with double sided tape.



På venstre side har jeg festet en brun knapp med voks tråd, trådene har jeg festet med en sløyfe. Oppå sløyfen har jeg festet noe jeg ikke helt vet hva heter.


On the left side I have attached a brown button with wax thread, I have attached the thread with a bow. Atop of the bow I have attached something I do not quite know the name of.



Andre detaljer jeg har brukt er valnøtt, strå og brune og hvite blomster. 


Other details I have used is walnut, straws and brown and white flowers.


 


Under blomsterne og de andre detaljene har jeg flere høstlige blader, disse er stanset ut med en dies fra ett sett på fem høst blader.
For å bryte de tradisjonelle høst fargene har jeg valgt å bruke ett Embossing pulver fra Stampendous som heter Aged Marine. 


Under the flowers and the other details I have autumn leaves, which are punched out with a dies from one set of five autumn leaves. 
To break the traditional fall colors I have chosen to use one Embossing powders from Stampendous called Aged Marine.

 


 Har du oppvaskkluter du skal gi i julegave til noen, kan du enkelt piffe dem opp på denne måten. I grunn så trenger du heller ikke å pakke gaven inn, den kommer til å passe perfekt under juletreet med din egen kreativitet <3 

Skulle noen lure, så er klutene mine strikket med pinner i størrelse 4, mellom 55-60 masker. Klutene er strikket med bomullsgarn, til de er kvadratiske.
Lykke Til ;-) 


If you have dishcloths as a Christmas present to someone, you can easily spice them up this way. In due so you do not have to pack the gift in, it's going to fit perfectly under the Christmas tree with your own creativity <3 

Should any of you wonder, my cloths are knitting with needles in sizes 4, between 55-60 stitches. The cloths are knitted with cotton yarn, until they are one square. 
Good luck ;-)



SiljeKristin-sign

2 kommentarer:

Thank you for your kind comments. I love reading them and they make my heart sing <3